FORTEPIJONO MOKYTOJŲ METODINIS SEMINARAS

Spausdinti
Atnaujinta: 2017 gruodžio 01

FORTEPIJONO MOKYTOJŲ METODINIS SEMINARAS

„ MUZIKINIO TEKSTO MOKYMAS”     


 

2017 m. spalio 27 dieną mokykloje vyko kasmetinis fortepijono mokytojų metodinis seminaras, kurio temos pasirinkimą lėmė aktualus fortepijono dalyko mokymo uždavinys-siekti muzikinio teksto mokymo veiksmingumo ir patrauklumo.

Pirmoje renginio dalyje vyko praktinis darbas su mokiniais. Dalyvavo mokinės - antrokė Gabrielė Juozaitytė, trečiokė Anastasija Frolova, ketvirtokė Soraja Bložytė, penktokė Urtė Gadeikytė, šeštokė Indrė Manikaitė  ir septintokė Gabrielė Baubaitė.  Renginio   vedėja, fortepijono ir koncertmeisterių metodinės grupės pirmininkė Sigita Dūdėnienė supažindino susirinkimo dalyvius su kūrinių parinkimo sumanymu - parinkti įvairių formų ir stilistikos kūriniai sunkėjančia tvarka. Praktiniam darbui kiekvienai mokinei buvo skirta 15-20 minučių. Naują muzikinį tekstą padėjo išsiaiškinti ir mokytis mokytojai Lilija Taločkienė, Eglė Kasteckaitė, Jūratė Kaminskienė, Dangyra Navikaitė-Lukoševičienė, Margarita Bereščanskaja ir Jurga Budrevičiūtė.

Kiekviena mokytoja pristatė kūrinių žanro specifiką, akcentavo kūrinių naudingumą ir svarbiausius muzikinio teksto elementus - tonacijos nustatymą, metroritminę pulsaciją, tikslaus garso artikuliavimo ir aplikatūros svarbą, melodinės linijos ir harmonijos dermę, rankų judesių tikslingumą, klausymo ir girdėjimo, harmonijos grožio pajautimo, kaip mokymosi motyvacijos sužadinimo, svarbą.

Antroje renginio dalyje gausiai dalyvavę mokyklos fortepijono mokytojai dalinosi įžvalgomis, paremtomis savo pedagogine patirtimi, aptarė išklausytas pamokas ir stebėtus kolegų darbo metodus. Mokyklos direktorė Edita Jaraminienė pabrėžė renginio temos aktualumą chorinio dainavimo mokykloje, visose disciplinose aktualų  natų skaitymo raštingumą ir mokytojo   dalykinių kompetencijų  svarbą mokant mokinius  naujo muzikinio teksto.

Renginys buvo naudingas visiems jo dalyviams. Mergaitės turėjo galimybę pasitikrinti savo mokėjimo mokytis įgūdžius, nes dalyvavimas pamokoje su „svetimu“ mokytoju stebint klausytojams reikalauja geros reakcijos, greito keliamų užduočių supratimo, susikaupimo ir dėmesingumo. Visos mergaitės pasirodė kaip stiprios mokinės.

Mokytojams tai buvo puiki proga patenkinti savo profesinio žingeidumo, dalykinio bendradarbiavimo su kolegomis poreikį ir pajausti mokytojo profesijos kūrybiškumo džiaugsmą.



Parengė mokytoja metodininkė S.Dūdėnienė